FORUM OBITELJSKOG SMJEŠTAJA

Virani na 3. Forumu obiteljskog smještaja u Zadru

OD OBITELJSKOG SMJEŠTAJA 2 MILIJARDE EURA PRIHODA

Šetači, biciklisti, bake i djedovi s unucima u igri na pješčanim oazama, art hoteli, koncept friendly fishing i „turizma bez barijera“ za hendikepirane osobe – neka su od najatraktivnijih podvrsta brendiranih turističkih proizvoda koje suvremenim turistima nude razvijene turističke destinacije. Kako još uvijek nisu dovoljno razvijene u Hrvatskoj, predstavio ih je na predavanju o specifičnom turističkom brendiranju posljednjeg dana 3. Foruma obiteljskog smještaja Nedjeljko Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Pinezić je ukazao i na druge sve brojnije i specifičnije podvrste, od dog friendly koncepta koji uvažava turističkog gosta s kućnim ljubimcem do građenja destinacije za potrebe revitalizacije i odmora s wellnessom.

„S ovim elementima rade se paket aranžmani za produljenje sezone i brendiranje destinacije“, kazao je Pinezić ilustrirajući predavanje statističkim podacima koji govore o kontinuiranom rastu gostiju koji traže mirne i okrepljujuće kutke izvan glavne sezone. Na zadarskom Forumu privatnih iznajmljivača održanom od 15. do 17. studenog na Višnjiku, kojega su otvorili i kao predavači sudjelovali ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić, sudjelovali su i djelatnici Turističke agencije „Vir turizam“ Srđan Liverić, Barbara Juko i Nina Jovanović te predstavnica obiteljskog smještaja na otoku Viru Elizabeta Fumić koja je koncepte friendly fishing i „turizma bez barijera“ već dovela na Vir.
O značaju obiteljskog smještaja govore i podaci koje je prvog dana Foruma iznio potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher: u Hrvatskoj ima više od 80 tisuća domaćinstava te više od pola milijuna kreveta, što čini više od 50 posto ukupnog broja kreveta. Drugo; hrvatski obiteljski smještaj ostvaruje više od trećine ukupnog broja noćenja, i još značajnije – ovaj oblik poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo 2 milijarde eura godišnje!

Što se Zadarske županije tiče, na Forumu je kazano kako je dolaskom niskotarifnih avionskih kompanija broj turista značajno počeo rasti, pa je od siječnja do listopada ove godine zadarsku regiju posjetilo 1,57 milijuna turista s 11, 4 milijuna ostvarenih noćenja. Kako Zadarska županija ima malo hotelskog smještaja, iznesene brojke otvaraju priliku za daljnji razvoj obiteljskog smještaja. Ilustracije radi, u Zadarskoj županiji govorimo o ukupno 161 tisuću registriranih kreveta, od čega je čak 101 tisuća u obiteljskom smještaju. Također, kapaciteti više kategorije obiteljskog smještaja bilježe bolju popunjenost tijekom pred i posezone dok su kapaciteti kategorije tri zvjezdice najbolje popunjeni u vrhuncu ljeta, još je istaknuto na 3. Forumu obiteljskog smještaja. Iako su sve teme zadarskog Foruma za virske iznajmljivače kreveta i obiteljskog smještaja bile više nego atraktivne, pogotovo s obzirom na brojne ponuđene i prezentirane programe poticanja i standardizacije obiteljskog smještaja kroz postojeće „Domus bonus“, „Kvarner family“, „Like Home“ i zadarski „Welcome“, te stvaranja budućeg Izvornog hrvatskog domaćinstva kao brendiranog proizvoda, Virani nisu pokazali osobiti interes za sudjelovanjem, slično kao prije dvije godine kada je Pinezić u Ninu prvi put predstavljao „Welcome“ projekt.